Fabianmamma

Alla inlägg under mars 2011

Av Ewa - 30 mars 2011 23:28

Eller vad tror ni

det kan ju bli så mycket som upp till 16 * i skåne i helgen

och så ska man jobba..

Trist..


men sant

och så ska vi ha kalas.. 

det blir i 2 dagar för 

mina brödrar kunde inte på lördagen så det blir 

på söndagen 

också

ja det är ju inte varje dag som dom fyller år som tur är..


Imorgon ska jag på visning

kul.. hoppas att det blir bra..

nä nu får ni ha en bra kväll



kramizar..


Av Ewa - 29 mars 2011 22:46

Grattis fabian 

idag blir du hela 6 år

tänk vad tiden går snabbt

känns som det var i går du föddes 




Men det är 6 år 

så idag har vi firat dig med tårta och god mat

Det blev lite paket också men det blir lite fler på lördag när vi ska fira dig med släkt och vänner


min älskade son idag är din dag..



Grattis 


ha en underbar dag...





puss din mamma




Av Ewa - 18 mars 2011 01:46

Det är just vad jag har..

sitter här på jobbet och 

räknar ner timmarna på det

sista natt passet som jag har idag

Skönt

nästa vecka ska jag gå upp tidigt 

4 dagar

först på måndag ska jag köra 

Eva till landskrona

för hon ska vara på sjukhuset där

För en sista bedömning inför 

magsäcksförminskning


Sen jobbar jag 3 mornar

tis ons och tors.

sen ledig den helgen också liksom jag är nu


Denna helgen ska det bli grillning.

gött..

bara hoppas på att vädret blir bra..


Idag så kom det isregn 

Och vägen var jätte hal när jag körde in.


hade hänt en olycka.

någon som kört för fort antagligen..

Man får ju köra efter väder anser jag..



nä ha det nu så bra så ses vi i veckan..

kramizar..

ha det gott






Av Ewa - 16 mars 2011 15:13

Som jag jobbar natt

Jippi

så jäkla skönt


Våren har börjat med en 

enorm blåst

känns nästan som man 

är på väg 

att följa med.


Ja nu är det bara 2 passa kvar 

nästa vecka börjar jag jobba dag


vad har hänt annars då?

jo emmelie har köpt sig en ödla

en sån där leopard gecko..

liten och läskig.

Likör heter han

Fabian vill att han ska heta jay smith..

Det är ju fabians stora favorit.


idag tro det eller ej 

men emmelie gick upp av sig själv.

Väldigt bra det händer ju inte så ofta.



och sist så ja middag idag.. 

något med köttfärs..

vet ej vad..:D


än..


Ha en bra dag alla ses en annan dag..


kramizar.



Av Ewa - 13 mars 2011 00:51

Ja det är frågan?

Det känns i bland som det inte är lönt?

man får ju ingen respons på det man skriver.

Nästan aldrig några 

kommentarer

Kanske inte är något intressant som skrivs.

Men vad vet jag.

Kom gärna med förslag på 

vad jag ska skriva om.



Vad vill ni läsa om?  

vad vill ni veta?



Ja nu är det ju några dagar sedan jag skrev sist

jag har tackat ja till dagtjänst här på mitt jobb

förhoppningsvis börjar jag 

Vecka 12.

kan ju vara skönt att veta eftersom jag

inte vet något


Jag kan inte planera något .

Och det är jätte jobbigt

Men det förstår inte folk

det känns så i allafall.


Nä nu ska jag inte gnälla längre.

Idag har det ju varit melodifestivalen



Vad tyckte ni om den?


Var det rätt låt som vann??


Elller vem skulle ni vilja vann.

Har låten en chans i stora finalen?



Ja jag tyckte den var bra.

Men jag ville att The moniker skulle vinna


Men helt klart att Eric har en chans i stora finalen.


Faktiskt tyckte jag att det var ett ovanligt bra start fält i år

Nu såg jag ju inte alla bidraghelt men jag har ju sett dom innan och har hört dom natuligtvis.


Ja nu vet jag inte vad jag ska

säga..

ska gå över på andra sidan av huset och ta en kopp kaffe med min arbetskollega..

Ha det bra ,,

kramizar 



Av Ewa - 8 mars 2011 18:06

Och jobb

ja man får se hur det går..:D 

ska ju jobba inatt med 

hoppas snart att jag kan gå upp på dagen.


Kan ju hoppas att det står något bra 

på jobb dom har haft möte idag..

Idag har en av mina vänner fått en liten dotter..

Grattis monicka och jonas till lilla mathilda

9 dagar över tiden..


Det är jobbigt att gå över jag vet

har gjort det alla 3 gångerna


Idag har Emmelie varit i skolan.

Jag har sovit idag fast det var sån fin 

dag..

trist men man måste ju det.


Ja vi får se hur det blir

ska ringa några samtal idag med innan dax för jobbet..


Falukorv idag

:D 


kulinariskt..

nä har en bra kväll vi ses 



kramizar



Av Ewa - 6 mars 2011 21:53

Ja då var helgen över

inte mycket som blev gjort denna helgen i heller!  


Solen sken så fint  idag 

SÅ fabian fick en cykeltur lite ringrostig var han dock

träffade en bom med 2 cm marginal så det blev en vurpa

och så skällde han på mig och eva att vi inte hade hjälpt honom.. 

men vi varna ju honom för bommen.  


Jaja men det gick ju bättre sen    Det är ju nästan 4månader sedan han cykla sist

vi gick upp på lekpltsen så han fick gunga och leka lite  






och Eva och jag fick lite frisk luft

Mats har blivit sjuk nu

så det är fortfarande sjukstuga här.

  


imorgon jobb igen !! SUGEN- nä inte den minsta..

ohh vad jag grämer mig att jag inte fick Den tjänsten..

funderingarna går ju dock kunde jag gjort på något annat sätt ??  



tror inte det dock

jag var mig själv..

Nä nu  är det nyhete och sen fortsätter

Wallander 


så ha det gott..

kramizar

  




  

Av Ewa - 4 mars 2011 23:33

Har inte bloggat på ett tag nu.

Men det beror på att jag inte har orkat det har varit en massa

saker kalas hit och kalas dit och jobb och väntan och sjukdom

jag har legat nerbäddad hela denna veckan inte 

alls mått bra.

men nu är det på bättringsvägen.

Men jag är deppig.

Jag var ju i Kävlinge(furulund)

För drygt ca 2 veckor sedan

Jag var på jobb intervju 

men idag fick jag beskedet att jag inte fick den tjänsten.. 

Jag VILL jobba inom hemvården eller äldre vården

Jag pallar inte vara kvar inom habiliteringen..:(


jaja ..

nya tag nya tjänster jag får söka.

Ikväll är inte mannen hemma kan undra hur han mår.. 

han är på big bowl med jobbet..



Kan undra hur han mår imorgon..

men det är en annan dag och ett annat kapitel:D


Tänkte se om jag kan lägga upp lite bilder sitter ju vi denn stationära datan idag där vi har dom flesta bilderna..



kramizar  

Fabian när han äter blåbärs risifrutti


  


Fabian som bebis.

Skapa flashcards