Fabianmamma

Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Ewa - 17 oktober 2010 19:37

30 min kvar sen är det tid.

sista natten denna helgen och passet men sen ska jag ju ändå iväg i morgon för vi ska jobba med genomförande planen för våra brukare för 100:ade gången

Man blir lite trött på det för sen på tisdag ska jag gå på utbildning också.. så först på onsdag är jag ledig.

Sen är det på det igen på torsdag

 

och på fredag har jag visning..

 

Najs....

 

men jag har några stressiga dagar framför mig..

imorgon ska jag   med min (extra dotter ) Sara

till tandläkaren.  och på tisdag är det regionsträff fär partylite.

 

och på onsdag ska jag börja på viktväktarna.

 

nä nu ska jag ge fabian lite yoghurt och sen packa ner mina saker.

 

vi kanske hörs inatt...

 

Kramizar

Av Ewa - 17 oktober 2010 08:05

Nu är jag hemma sitter vid köksbordet och tittar ut  solen skiner och frosten ligger som ett vitt glansigt täcke.

Nere i dalen ligger dimman töt och dansar rundor.

Jag önskar just nu att jag hade en fungerande kamera så jag kunde tagit en bild på den fina  utsikt som jag har här framför mig..

har radion i gång i bakrunden och där är det p4 som är i gång.

mannheimer&tängby..

 

rätt bra program för det mesta.

 

tar en en sipp av mitt te ur min mugg

mmm vaniljte det är så gott..

och 2 smörgåsar till det..

Kan ju inte lägga mig tom i magen.

 

Ska snart krypa ner u sängen. Se om mannen ligger kvar när jag kommit upp .

krypa in till honom vid hans sida under det varma mjuka täcket..

 

Idag verkar bli en bra dag.

Synd man ska sova bort en sån dag.

Men det måste man ju göra.

ska ju jobba en natt till..

 

nåt liknande skulle det vara här. (bilden tagen från internet)..

 

Nä nu ska jag avsluta min frukost  och njuta av ensamheten en stund .med en bra låt på radion med seal..

 

ha en underbar dag..

kramar på er..

 

Av Ewa - 17 oktober 2010 02:54

Ja då var det natt igen..

det är lugnt här på jobb i allafall..

 

Idag har jag sivit gott.. kom till ro vid 9.30 efter lite mys med maken  för engångs skull var han inte uppe när jag kom hem.. Och fabian låg hos sin syrra  så då kunde man ligga och småmysa ..

 

sen var huset helt tomt så jag sov gott vaknade ca 17.50 behövde sömnen..

 

Så inatt är jag pigg( ja eller vad man ska kalla det)

 

En natt kvar på jobbet.

Jag jobbar ju bara natt för er som inte vet ..

jag är undersköterska ich jobbar på ett boende med utvecklingstörda äldre..

 

Ja så det har ju inte hänt så mycket ..

 

Kom gärna med frågor som jag kan svara på..

 

nu får det vara för ikväll se om jag kan berätta mer imorgon..

 

cýa

 

natti..

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards